Hurtownie florystyczne w Polsce

Hurtownie florystyczne w Polsce

Wielu spośród nas będzie marzyć o własnej kwiaciarni czy też hurtowni kwiatów. Taka praca wydaje się nam bardzo przyjemna. Bo kto nie chciałby na co dzień przebywać wśród pięknie pachnących roślin. Jednak własna kwiaciarnia czy hurtownia kwiatów będzie wymagać odpowiedniej znajomości roślin oraz metod tworzenia kompozycji okolicznościowych. Warto także poznać odpowiednio rynek florystyczny - dzięki temu będziemy wiedzieli jak firmę rozwinąć, by była konkurencyjna.

Hurtownia florystyczna

Hurtownia kwiatów to duża i ryzykowana inwestycja. Kwiaty cięte i doniczkowe to towar, który będzie nietrwały. W praktyce będzie to oznaczać, że właściciel takiej firmy musi bardzo dobrze prognozować zapotrzebowanie rynku oraz na bieżąco można sprowadzać partie, które rzeczywiście będzie można sprzedać. Hurtownia kwiatowa Nie można ukryć również tego, że branża florystyczna w dużej mierze jest to działalność sezonowa. Każda hurtownia ma większe obroty przed dużymi, ważnymi uroczystościami. Chodzi między innymi o Dzień kobiet, Walentynki czy Dzień matki i dzień Babci. Na większe zamówienie będzie można również liczyć przed końcem roku szkolnego.

Sprzedaż kwiatów

Zaopatrzenie kwiaciarni

Kwiaciarnie mogą być przygotowane na nieco inne realia niż hurtownia kwiatów. Tutaj trzeba pamiętać, że ten rynek w naszym kraju bardzo mocno się zmienia. Zaczynamy bowiem zbliżać się dość mocno do modelu europejskiego. Z ulic powoli znikają niewielkie budki z kwiatami a zamiast tego pojawiają się tam między innymi eleganckie salony florystyczne. Często są to również sklepy sieciowe, które stawiać chcą na dużego, wymagającego klienta. W dużych miastach pojawiają się również kwiaciarnie, które pracują całą dobę i prowadzą również dodatkowo pocztę kwiatową. Oferują one wyższe ceny za kompozycję, ale klient może czuć się naprawdę luksusowo.

Salon florystyczny

W takich eleganckich salonach florystycznych duże znaczenie ma również wysoki poziom obsługi klienta oraz artystycznych. Tutaj nie sprzedają się pojedyncze kwiaty, przyozdobione wstążką czy też proste wiązanki. Hurtownie kwiatów narzucają duże marże. Kwiaciarnie chcą się jednak na rynku utrzymywać, ale muszą być konkurencyjne, by było to możliwe.

Udostępnij:

Zobacz